woensdag 5 juni 2013

Oosterse woonstijl.

Op een mooie dag als vandaag of eigenlijk de komende dagen, moest ik van mezelf mijn blog kleur geven. Vandaar dat ik met deze prachtige Oosterse interieur stijl ben begonnen. Vrolijk word je er van! Ik krijg meteen de kriebels om te gaan reizen. Reizen naar landen waar je dit soort prachtige accessoires, kleden en meubels kunt vinden. Je hebt twee soorten stijlen. Je hebt een stijl Oosterse stijl waarbij veel kleur is te zien óf je hebt een stijl waarbij wit jouw hoofdkleur is.

Om het interieur een Oosters karakter te geven, hoef je niet gelijk met wierook en boeddha's aan de slag te gaan. Maar door het plaatsen van de typische accessoires uit de Oosterse stijl, zorg jij ervoor dat harmonie en natuurlijk in evenwicht is. Harmonie en natuurlijk evenwicht bereik je door een evenwichtig en ingetogen kleurgebruik, een bewuste indeling van de ruimte en een aantal kenmerkende materialen. De Oosterse stijl straalt rust en evenwicht uit en staat in nauwe verbinding met water, aarde, vuur en lucht. Het is vooral 'puur'. Naast de basiskleuren als wit, zwart en grijstinten, combineer je dit met kleuren als bruin, rood, paars, aqua of groen.



Ik vind het persoonlijk prachtig al die kleuren, maar voor mijn eigen woning zou ik meer voor het 'wit Oosters' gaan, omdat dit meer rust uitstraalt. Dit in combinatie met de prachtige aqua kussens maakt het voor mij af! Is deze stijl iets voor jou? Ik hoor het graag van je!

Liefs,




''Wit Oosters''.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten